בכל דף ופריט באתר (במצב עריכה) תחת 'הגדרות דף' יש אזור שנקרא 'קידום ושיתוף'. שם יש שדות שמאפשרים לכם לשלוט על מאפיינים שמתארים את האתר למנועי החיפוש.


כתובת ידידותית - (Friendly URL)

מאפשר לכם לשנות את סיומת כתובת ה-url הייחודית של הדף.

אנחנו ממליצים בחום לתת לדפים באתר שלכם סיומת ידידותית. לכל הפחות לדפים החשובים שמופיעים בתפריט הראשי באתר. זה מועיל מאוד לקידום. למשל, אם יש לכם באתר עמוד 'אודות' שמספר עליכם, אפשר לקרוא ל-url שלו: about.

הזינו את הביטוי שבחרתם לסיום ה-url בכל עמוד ושמרו שינויים בסיום:

הוספת סיומת ידידותית לכתובת הדף

המספר שמופיע באפור בהיר הוא הסיומת הנוכחית של העמוד, לפני השינוי. כדאי לנסח את הכתובת באנגלית, תוך התייחסות למילות המפתח שאתם רוצים לקדם בגוגל.

לדוגמא:

www.folyou.co.il/he/website-building

*חשוב לשים לב: אם האתר שלך כבר באוויר יש לנקוט בזהירות בשינוי כתובות הדפים.


כותרת הדף - meta title

שימו לב בבקשה - אנחנו ממליצים בד״כ לא לגעת בשדה meta title. אם משאירים אותו ריק אנחנו מייצרים כותרת עמוד אוטומטית לפי נוסחה של ׳שם האתר׳ + ׳שם העמוד׳.


מטה-טייטל היא הכותרת של כל דף באתר. כותרת הדף (מטה-טייטל) תופיע במספר מיקומים חשובים:

  • ככותרת לתוצאה בחיפושים בגוגל (ובכל מנועי החיפוש)
  • ככותרת לקישור כאשר מפרסמים את הדף בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות
  • בראש הטאב בדפדפן המציג את הדף

אז מה צריך לעשות?

הגדירו את המטה-טייטל של דף הבית שלכם, היכנסו במערכת לדף שמוגדר כדף הבית לחצו על 'הגדרות דף' ואז על 'קידום ושיתוף'.

בשורת ה-meta title הזינו ביטוי קצר, ממוקד ורלוונטי שמתאר את האתר שלכם בצורה הכי נכונה.

למשל: אצלנו ב-folyou - כותרת עמוד הבית היא 'בניית אתרים רספונסיביים בקלות'. ברירת המחדל (׳שם האתר׳ + ׳שם העמוד׳) מופיעה אוטומטית באפור בהיר כך שתוכלו לראות אותה ולהחליט אם תרצו לשנות אותה.

עדכון כותרת הדף - meta title
שימו לב - אין צורך לבצע את עריכת המטה-טייטל עבור כל העמודים באתר, מכיוון שהכותרות שלהן נקבעות אוטומטית עפ"י שם העמוד הספציפי (למשל, בעמוד 'אודות' הכותרת תהיה: שם האתר - אודות).


תיאור הדף - meta description

תיאור הדף הוא טקסט קצר שמטרתו לתאר את תוכן הדף לרובוטים של מנועי החיפוש וכמו כן מהווה בסיס לתיאור הדף ברשימת תוצאות חיפוש במנועים.

תיאור הדף לא יופיע בדיוק כמו שכתבתם אותו בגוגל. גוגל מנסחים את תיאור התוצאות כראות עיניהם ובהתאם לחיפוש שביצע הגולש.

תיאור הדף יוצג במקומות הבאים:

  • כבסיס לתיאור הדף כשהוא יעלה בתוצאות במנועי החיפוש.
  • כתיאור לקישור כשתפרסמו קישור לדף ברשתות חברתיות.

עדכון תיאור הדף למנועי חיפוש

הנחיות לניסוח תיאורי עמודים:

- התיאור צריך להיות במבנה של פסקת טקסט, שמתארת בקצרה את תוכן הדף ובסופה הנעה לפעולה (בואו לראות, היכנסו לאתר ולמדו וכו׳)

- בתיאור העמוד אסור (!!!) ׳לדחוף׳ מילות מפתח שרוצים לקדם. זו לא המטרה.

- רצוי לא להכניס בתיאור מונחים ומילים שלא קיימים בתוכן הדף עצמו.